ماندگاری لیفت شقیقه

ماندگاری لیفت شقیقه
چکیده مطلب

ماندگاری لیفت شقیقه امروزه لیفت شقیقه به عنوان روشی در دسترس و آسان برای بهبود ظاهر صورت و کاهش چین و چروک شناخته شده است. مانند هر عمل زیبایی دیگری، یکی از سوالاتی که در مورد این فرآیند به ذهن می‌رسد، موضوع ماندگاری لیفت شقیقه است. به طور کلی باید گفت میزان ماندگاری اثر لیفت […]

فهرست مطلب

ماندگاری لیفت شقیقه

امروزه لیفت شقیقه به عنوان روشی در دسترس و آسان برای بهبود ظاهر صورت و کاهش چین و چروک شناخته شده است. مانند هر عمل زیبایی دیگری، یکی از سوالاتی که در مورد این فرآیند به ذهن می‌رسد، موضوع ماندگاری لیفت شقیقه است. به طور کلی باید گفت میزان ماندگاری اثر لیفت شقیقه به روش استفاده شده در انجام آن بستگی دارد و می‌تواند از چند ماه تا چندین سال متغیر باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی و مقایسۀ ماندگاری لیفت شقیقه با استفاده از تکنیک‌های مختلف بپردازیم.

ماندگاری لیفت شقیقه

جراحی زیبایی برای ماندگاری لیفت شقیقه

ماندگاری لیفت شقیقه در روش های مختلف

همانطور که احتمالاً می‌دانید، لیفت شقیقه یا تمپورال، با کشیدن پوست در دو طرف صورت باعث کاهش چین و چروک صورت به خصوص در ناحیۀ پیشانی می‌شود. موضوعی که مطرح می‌شود این است که پروسۀ انجام لیفت شقیقه به چه صورت است و کدام‌یک ماندگاری بیشتری دارد؟ باید گفت با پیشرفت روزافزون تکنیک‌های زیباسازی، چندین روش برای انجام و ماندگاری لیفت شقیقه در دسترس است:

تزریق ژل

در این روش به طور کلی از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده میشود. این ماده به صورت طبیعی نیز در بدن وجود دارد و این موضوع نگرانی ما را از عوارض احتمالی کاهش می‌دهد. بدن به صورت طبیعی این ماده را بعد از گذشت مدتی جذب میکند. ماندگاری اثر لیفت شقیقه با تزریق ژل به چند مورد بستگی دارد. نوع ژل استفاده شده، میزان آن، میزان سوخت و ساز بدن فرد می‌تواند ماندگاری اثر تزریق را تحت تاثیر خود قرار دهد. حتی سبک زندگی فرد، مثلاً سیگار کشیدن نیز از عوامل تعیین کنندۀ این ماندگاری هستند؛ بنابراین نمی‌توان عدد دقیقی برای زمان ماندگاری تزریق ژل گفت، با این وجود می‌توان از 6 تا 9 ماه را برای ماندگاری این روش در نظر گرفت.

لازم به ذکر است تزریق ژل در ناحیه پیشانی به دلیل وجود عروق و اعصاب فراوان از ظرافت بالایی برخوردار است و مهارت پزشک در موفقیت‌آمیز بودن این پروسۀ حیاتی است. برای مشاورۀ بیشتر در مورد لیفت شقیقه می‌توانید با ما تماس بگیرید.

ماندگاری لیفت شقیقه به چه دلایلی بستگی دارد

بهترین کلینیک جراحی شقیقه در ایران

لیفت شقیقه با نخ

یکی دیگر از روش‌های متداول لیفت تمپورال، استفاده از نخ می‌باشد. در این روش بعد از ایجاد برش‌هایی روی شقیقه، پزشک با استفاده از نخ، چین و چروک این ناحیه را برطرف می‌‎سازد. در این روش نیز عواملی مانند جنس نخ، مهارت پزشک در به کارگیری نخ و ناحیۀ ایجاد برش ماندگاری متفاوتی را ایجاد میکند. به طور کلی لیفت شقیقه با نخ می‌تواند ماندگاری‌ای حدود 2 ماه تا 1 سال داشته باشد.

ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی

از دیگر روش‌های توصیه شده برای انجام و ماندگاری لیفت شقیقه، عمل جراحی است. این روش به دلیل ماندگاری بالا و باز بودن دست جراح برای انجام تغییرات گسترده در ناحیۀ پیشانی محبوبیت زیادی دارد. با استفاده از این روش می‌توان چین و چروک اطراف چشم را تا حد قابل‌توجهی از بین برد. مورد قابل ذکر در مورد این روش آن است که ماندگاری این روش در افراد زیر 20 سال دائمی نیست چرا که رشد اجزای صورت هنوز کامل نشده است. بعد از پایان شکل‌گیری صورت میتوان این روش را جزو روش‌های با ماندگاری بالا در نظر گرفت. آثار جراحی لیفت شقیقه می‌تواند 7 تا 10 سال تداوم داشته باشد.

ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی چقدر است

بالا ترین ماندگاری لیفت شقیقه با چه روشی است

لیفت اندوسکوپیک پیشانی

در جراحی اندوسکوپیک، برش‌هایی کوچک ایجاد شده و جراح از طریق اندوسکوپ (دوربینی کوچک) به زیر پوست پیشانی دسترسی دارد. از آنجایی که دوربین اندوسکوپ دید نسبتاً واضحی را نسبت به ناحیه زیر پوست به پزشک می‌دهد، در این روش جراح نیاز به ایجاد برش‌های کمتری داشته، عوارض و خطرات آن کمتر است و مراجع درد کمتری را تا بهبودی کامل تحمل می‌کند. ماندگاری این روش نیز از نظر ماندگاری مشابه سایر روش‌ها تحت تاثیر چندین عامل است. تکنیک استفاده شده، مهارت جراح و تفاوت‌های ژنتیکی در افراد از جمله این عوامل است. ماندگاری لیفت شقیقه یا اندوسکوپیک می‌تواند تا چندین سال باشد.

خواندن  هیالورونیک اسید و فواید آن در جراحی زیبایی

کدام روش لیفت شقیقه بهتر است؟

انتخاب بهترین روش لیفت شقیقه با توجه به انتظارات شما از نتیجۀ عمل می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی اگر به دنبال روشی با ماندگاری بالا باشید، لیفت شقیقه با روش جراحی می‌تواند چین و چروک ناحیه پیشانی را به مدت طولانی‌تری از بین ببرد. با وجود هزینۀ بالاتر نسبت به روش‌هایی مثل تزریق ژل یا لیفت با نخ، مزایایی مانند سرعت بهبود بالا، عوارض کم، از بین بردن موثر چین و چروک‌های گسترده و البته ماندگاری بسیار بالا برتری لیفت شقیقه به روش جراحی را نسبت به سایر روش‌ها روشن می‌سازد.

با توجه به نیازهای منحصر به فرد هر نفر و انتظارات شخصی مراجع از نتایج عمل زیبایی، بهتر است برای انتخاب نهایی روش لیفت شقیقه با پزشک متخصص و مجرب در این زمینه مشورت کرد. برای اطلاعات بیشتر و دستیابی به پاسخ سوالات خود می‌توانید با مجموعۀ ما در تماس باشید.

بهترین متخصص جراحی زیبایی شقیقه

راههای بالا بردن ماندگاری لیفت شقیقه

راه‌های افزایش ماندگاری لیفت شقیقه

علاوه بر روش انجام لیفت شقیقه، مواردی هستند که می‌توانند مدت ماندگاری لیفت شقیقه را بیشتر کنند. انجام بیشتر این موارد بسیار ساده بوده و به سادگی می‌تواند از تظاهر مجدد چین و چروک در صورت شما جلوگیری کند:

  • برای انجام لیفت شقیقه به هر روشی، مهارت پزشک و مرغوبیت دستگاه‌ها و مواد استفاده شده در انجام فرآیند لیفت شقیقه تاثیر به‌سزایی در کیفیت انجام عمل دارد. از این رو، پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک‌های زیبایی معتبر و پزشکان متخصص و با تجربه است.
  • بعد از انجام لیفت شقیقه به روش اندوسکوپیک یا جراحی، سعی کنید تغذیۀ مناسبی داشته باشید. منظور از تغذیۀ مناسب، استفاده از میوه‌ها و سبزیجات به مقدار کافی و همچنین دوری از مواد غذایی پرچرب و غذاهای آماده است. تا چندهفته بعد از عمل تغذیۀ شما می‌تواند روند بهبودی و همچنین ماندگاری اثر عمل را دستخوش تغییر کند، بنابراین حتی مراجعه به متخصص تغذیه برای دریافت برنامۀ غذایی مناسب نیز خالی از لطف نیست.
  • همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، عادات سبک زندگی مثل سیگار کشیدن می‌تواند منجر به کاهش ماندگاری و کیفیت نتیجۀ عمل شما شود، یکی دیگر از این موارد مدت قرارگیری شما در معرض نور آفتاب است. پیشنهاد می‌شود هنگام خروج از منزل از ضدآفتاب استفاده کنید و در مواقع پراشعۀ روز حدالامکان در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید. مورد دیگر، آرایش کردن است، مواد آرایشی می‌توانند منجر به عفونت نواحی برش شده و بهبودی شما را مختل کنند. برای بهبودی جای زخم‌ها می‌توانید از کرم‌های ترمیم‌کننده استفاده کنید. در مورد استفاده از کرم‌ها و سایر اقلام بهداشتی‌ و آرایشی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

کلام آخر

با افزایش سن و کاهش انعطاف پذیری پوست، بسیاری از ما دچار افتادگی ابروها و چین و چروک در نواحی مختلف صورت می‌شویم. این موارد می‌توانند به دلایل مختلفی بوده باشند، از تاثیر عوامل محیطی تا ژنتیک و سبک زندگی؛ چین و چروک پوست امری طبیعی بوده و برای هرکدام از ما دیر یا زود پدیدار می‌شود. با استفاده از لیفت شقیقه می‌توان این چین و چروک را تا حد خوبی برطرف کرد و دوباره به شادابی پوست خود دست یافت.

روش جراحی لیفت شقیقه زمان ماندگاری لیفت

تزریق ژل

6 تا 9 ماه

لیفت شقیقه با نخ

2 ماه تا 1 سال

لیفت شقیقه با جراحی

7 تا 10 سال تداوم

انتخاب روشی مناسب برای لیفت شقیقه می‌تواند در نگاه اول گیج کننده به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن انتظارات خود از نتیجۀ عمل، ماندگاری مورد انتظار و مشورت با پزشک متبهر می‌توان به انتخاب درست دست زد. با تماس با مجموعۀ ما می‌توانید ابهامات خود را در زمینۀ لیفت شقیقه و سایر عمل‌های زیبایی مطرح کرده و راهنمایی بگیرید.

5/5 (1 دیدگاه ها)
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس

دکتر شاهین شمس رتبه برتر بورد تخصصی جراح فک و صورت دانشگاه شهید بهشتی، فعال در حوزه انواع جراحی زیبایی و درمانی

مقالات دکتر شاهین شمس

«با اشتراک گذاری این مقاله نقش موثری در سبک زندگی خود و دیگران داشته باشید. زیبایی افکار و دانش مکمل زیبایی شماست.»~ با تشکر شاهین شمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *