لیفت اندوسکوپی پیشانی چیست؟

چکیده مطلب

لیفت اندوسکوپی پیشانی چیست؟ جراحان برای از بین بردن چین و چروک صورت و جوان‌سازی پوست از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های نوین که منجر به کاهش اندازۀ برش‌های ایجاد شده می‌شود، روش اندوسکوپی نام دارد. افزایش استفاده از این روش در بین جراحان نشان‌دهندۀ مزایای چشم‌گیر آن می‌باشد. در این روش با […]

فهرست مطلب

لیفت اندوسکوپی پیشانی چیست؟

لیفت اندوسکوپی پیشانی

جراحان برای از بین بردن چین و چروک صورت و جوان‌سازی پوست از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های نوین که منجر به کاهش اندازۀ برش‌های ایجاد شده می‌شود، روش اندوسکوپی نام دارد. افزایش استفاده از این روش در بین جراحان نشان‌دهندۀ مزایای چشم‌گیر آن می‌باشد. در این روش با استفاده از اندوسکوپ که در واقع نوعی دوربین می‌باشد پزشک به بافت زیرین پوست دسترسی داشته و در نتیجه برش‌های کوچک‌تری نیاز است. برای آشنایی بیشتر با مزیت‌های این روش، ماندگاری آن و رسیدن به پاسخ سایر پرسش‌هایی که در ذهن دارید با ما همراه باشید.

لیفت اندوسکوپی پیشانی مناسب چه کسانی است؟

  • افرادی که ابروهای افتاده یا نامتقارنی دارند.
  • افرادی که چین و چروک و خطوط اخم، منجر به مسن دیده شدن صورتشان شده است.
  • افرادی که چین و چروک افقی در ناحیۀ پیشانی دارند.

لازم به ذکر است با توجه به شرایط مراجع و نظر پزشک متخصص، بهترین روش برای لیفت پیشانی ممکن است متفاوت باشد، ممکن است بنا به صلاح‌دید پزشک روش غیرجراحی برای فردی مناسب‌تر در نظر گرفته شود؛ با توجه به این موضوع می‌توانید برای پی بردن به روش مناسب برای شرایط خاص خودتان با ما در تماس باشید.

چگونگی انجام لیفت اندوسکوپی

بسته به شرایط، با استفاده از بی‌حسی موضعی یا با تزریق داروی بیهوشی می‌توان لیفت اندوسکوپی را انجام داد. بعد از اِعمال بی‌حسی و ضدعفونی کردن ناحیۀ مورد نظر، تعداد سه تا پنج برش کوچک (بسته به کیس موردنظر این تعداد می‌تواند متغیر باشد.) ایجاد شده و دستگاهی به نام اندوسکوپ که در واقع نوعی دوربین است از طریق این برش‌ها وارد بافت زیرین پوست می‌شود. جراح به صورت لحظه‌ای تصویری که اندوسکوپ مخابره می‌کند را روی مانیتور مشاهده کرده و به میزان مناسب بافت زیرین را به سمت بالا می‌کشد. پس از انجام تغییرات لازم روی پوست، عضلات و سایر اجزای بافت زیر پوست، برش‌های ایجاد شده با استفاده از بخیه بسته می‌شوند.

مزایای روش اندوسکوپی

لیفت اندوسکوپی پیشانی

مهم ترین مزایای این روش در مقایسه با روش کلاسیک جراحی عبارت است از:

  • کوچک‌تر بودن برش‌های مورد نیاز برای دسترسی به بافت زیر پوست: شاید بتوان گفت اصلی‌ترین مزیت روش اندوسکوپی برای لیفت پیشانی نبود نیاز به ایجاد برش‌های بزرگ است. این روش با استفاده از برش‌های کوچک صورت پذیرفته که به دنبال آن ریسک عفونت در موضع عمل کاهش یافته و بهبودی نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
  • بهبودی سریع‌تر و کوتاه‌تر بودن دوران نقاهت بعد از عمل
  • ماندگاری بالا و چشم‌گیر
  • باز بودن دست جراح برای ایجاد تغییرات گسترده و رفع چین و چروک شدید
  • کمتر بودن رد بخیه و اسکار
  • عوارض کمتر در مقایسه با سایر روش‌ها

ماندگاری لیفت اندوسکوپی پیشانی

لیفت اندوسکوپی پیشانی

برای انجام لیفت پیشانی روش‌های متعددی در دسترس است. با توجه به میزان چین و چروک و نظر پزشک متخصص بهترین روش برای هر فرد متفاوت است. روش‌های مختلف در میزان اثرگذاری، مدت ماندگاری، تهاجمی بودن عمل و دوران نقاهت تفاوت دارند. روش اندوسکوپی برای لیفت پیشانی از روش‌های با ماندگاری طولانی مدت برای رفع چین و چروک و افتادگی ابروها محسوب می‌شود. به طور معمول ماندگاری اثر این عمل را می‌توان در حدود ده سال در نظر گرفت. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب بری تقویت پوست، دوری از سیگار و استفاده از عینک‌های آفتابی طبی می‌تواند به ماندگاری اثر لیفت پیشانی کمک کند.

خواندن  ماندگاری لیفت شقیقه

مراقبت‌های بعد از لیفت اندوسکوپی پیشانی

همان‌طور که ذکر شد، روش اندوسکوپی برای لیفت پیشانی برش‌های کوچک‌تری ایجاد کرده و در نتیجه دوران بهبودی مراجع کوتاه‌تر خواهد بود، با این وجود عمل به یک‌سری از نکات مراقبتی بعد از عمل ‌می‌تواند دوران‌ بهبودی را تسریع کرده و نتایج بهتری حاصل شود. از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مراقبت از زخم و تعویض پانسمان در صورت نیاز با توجه به توصیه‌های پزشک
  • استفاده از کمپرس سرد در نواحی عمل طبق توصیۀ پزشک جهت کاهش التهاب و تورم
  • بالاتر قرار دادن سر هنگام استراحت
  • دوری از فعالیت‌های سخت مانند بلندکردن اجسام سنگین و فعالیت‌های ورزشی تا سه هفته بعد از عمل
  • عدم دستکاری زیاد ناحیۀ عمل، ماساژ دادن و تحریک موضع عمل
  • نوشیدن آب کافی و رژیم غذایی مناسب
  • کمتر کردن مصرف سیگار و الکل
  • مصرف منظم داروها، پمادها و سایر موارد تجویز شده توسط پزشک

لازم به ذکر است موارد بالا به طور کلی توصیه شده و ممکن است طبق نظر پزشک متخصص نیاز به مراقبت‌های بعد از عمل متفاوتی برای کیس به خصوص وجود داشته باشد، طبعاً نظر پزشک نسبت به هر مورد دیگر ارجح بوده و نیازمند اجراست. در صورت وجود هرگونه ابهام در مورد مراقبت‌های بعد از عمل اندوسکوپی لیفت پیشانی می‌توانید با تیم ما در تماس باشید.

عوارض لیفت اندوسکوپی

لیفت اندوسکوپی به طور کلی روشی ایمن و کم‌خطر شمرده شده و جای نگرانی در مورد عوارض آن نیست. البته که این مورد وابسته به رجوع به پزشک متخصص و ماهر و همچنین کلینیکی معتبر می‌باشد. برخی از عوارض و مشکلات مربوط به لیفت اندوسکوپی موقت و برخی بلندمدت می‌باشند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • بروز عفونت: در تمامی جراحی‌ها ریسک بروز عفونت در محل ایجاد برش‌ها وجود دارد. تبعیت از نکات مراقبتی بعد از عمل که توسط پزشک متخصص توصیه شده ریسک عفونت را به حداقل می‌رساند.
  • احساس بی‌حسی در موضع عمل
  • خونریزی
  • تورم و کبودی
  • عدم تقارن

لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده با احتمال رخ دادن بسیار اندکی همراه بوده و اگر جراح شما فرد ماهر و باتجربه‌ای باشد جای نگرانی در مورد بروز عوارض نیست. در صورتی که در مورد عوارض احتمالی و سایر مشکلات مربوط به لیفت اندوسکوپی سوال دارید می‌توانید با مجموعۀ ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی

برای انجام لیفت پیشانی و بهره بردن از مزایای چشم‌گیر آن مانند کاهش چین و چروک پیشانی، رفع افتادگی ابروها و جوان‌سازی صورت، روش‌های متنوعی وجود دارد که ممکن است انتخاب بین آن‌ها در ابتدا گیج‌کننده به نظر برسند؛ با این وجود، با مشورت با پزشک متخصص و بررسی شرایط مراجع می‌توان بهترین روش را برگزید. یکی از روش‌های محبوب در میان مراجعین و جراحان، روش اندوسکوپی بوده که برش‌های کوچک‌تری را به دنبال دارد. این روش با داشتن ماندگاری طولانی و دوران نقاهت کوتاه می‌تواند نتایج مطلوب مورد انتظار جراح و مراجع را به همراه داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش اندوسکوپی لیفت پیشانی‌، مجموعۀ ما آمادۀ پاسخ‌گویی به شما عزیزان است.

0/5 (0 دیدگاه)
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس

دکتر شاهین شمس رتبه برتر بورد تخصصی جراح فک و صورت دانشگاه شهید بهشتی، فعال در حوزه انواع جراحی زیبایی و درمانی

مقالات دکتر شاهین شمس

«با اشتراک گذاری این مقاله نقش موثری در سبک زندگی خود و دیگران داشته باشید. زیبایی افکار و دانش مکمل زیبایی شماست.»~ با تشکر شاهین شمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *