چگونه بهترین جراح بینی شهر خود را پیدا کنیم؟

بهترین جراح بینی
چکیده مطلب

اگر نیازمند عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی هستند اما در انتخاب یک جراح خوب دچار سردرگمی شده اید حتما این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله به بررسی شرایط و فاکتورهای لازم جهت انتخاب بهترین جراح بینی در شهرتان پرداخته ایم. با خواندن این مقاله می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. داشتن سوابق تحصیلی […]

فهرست مطلب

اگر نیازمند عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی هستند اما در انتخاب یک جراح خوب دچار سردرگمی شده اید حتما این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله به بررسی شرایط و فاکتورهای لازم جهت انتخاب بهترین جراح بینی در شهرتان پرداخته ایم. با خواندن این مقاله می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.


داشتن سوابق تحصیلی

جراحانی که می توانند عمل بینی انجام دهند، جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی و جراح فک و صورت هستند. این جراحان تمام تکنیک های عمل بینی را آموخته اند  و تحصیلات آن ها کاملا مرتبط با این عمل است.


تجربه

تجربه می تواند مهمترین ملاک برای انتخاب بهترین جراح بینی باشد. جراحی که بیش از 10 سال سابقه انجام عمل بینی دارد با جراح جوانی که به تازگی شروع به انجام عمل کرده تفاوت زیادی دارد. تجربه جراحان قدیمی باعث می شود که شرایط عمل  را به خوبی و در زمان مناسب کنترل کنند. اما جراحان جوان ممکن است چند سال زمان نیاز داشته باشند تا به مهارت کافی برسند.


به روز بودن دانش و مهارت

تکنیک های جراحی مدام تغییر می کنند و بهبود میابند. بهترین جراحان همواره برای به روز کردن دانش و مهارت خود در انواع سمینارهای علمی شرکت می کنند و دانش خود را در سطح بین الملی به روز نگاه می دارند. این ها قابل اعتماد ترین جراحان هستند. زیرا علاوه بر دانش خود به فکر رفاه و سلامتی بیماران نیز هستند.


صداقت جراح با بیمار

یک جراح بینی خوب باید بی پروا باشد و با بیمارانش صادق باشد. اگر شما نیازی به عمل بینی نداشته باشیید یک جراح خوب زیر باز عمل کردن شما نمی رود. اگر یک فرم خاص به بینی شما نیاید جراح صادقانه به شما خواهد گفت. در اولین جلسه از مشاوره عمل بینی، شما می توانید درباره صداقت جراح خود مطمئن شوید و یا اگر با شما صادق نیست متوجه آن خواهید شد.


ارائه خدمات بعد از عمل

از آنجا که مراقبت های بعد از عمل بینی مهم هستند و در اصل نتایج بعد از عمل به دوره نقاهت عمل بینی وابسته است، جراح باید طی این دوره هم هوای شما را داشته باشد. معاینات منظم، تعویض پانسمان و چسب بینی و …. کارهایی است که جراح باید بعد از عمل برای بیمارانش انجام دهد.

rhinoplasty consultation

هم تکنیک های علمی را می داند هم هنر زیبایی شناسی

یک جراح که عمل بینی انجام می دهد هم باید تکنیک های جراحی را به خوبی بلد باشد و هم اینکه بتواند رازهای هماهنگی و زیبایی شناختی صورت را به خوبی درک کند. از آنجا که عمل رینوپلاستی عمدتا یک عمل زیبایی است بنابراین بهترین جراح بینی حتما باید به خوبی اصول هارمونی صورت و اجزای آن را بداند تا بهترین فرم بینی را متناسب با شکل چهره هر کس انتخاب کرده و عمل کند. ممکن است شما یک جراح خبره و حاذق پیدا کنید که کیفیت کارش بسیار بالا باشد اما چون تکنیک های زیبایی شناسی را بلند نیست نمی تواند عمل بینی خوبی انجام دهد.


از کجا و چطور بهترین جراح بینی شهر خود را پیدا کنیم؟

تعداد جراحانی که در هر شهر عمل بینی انجام می دهند زیاد هستند. اما شما می توانید ابتدا یک لیست از این جراحان تهیه کنید و سپس مطابق مراحلی که در انتهای این مقاله درج شده بهترین دکتر جراح بینی را پیدا کنید. برای اینکه  بتوانید لیست جراحان را تهیه کنید روش های زیر را امتحان کنید.


در اینترنت و شبکه های اجتماعی جستجو کنید

آسانترین و کم هزینه ترین روش برای پیدا کردن بهترین جراح بینی شهر خود جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک و … است. اغلب جراحان سایت اینترنتی دارند و در شبکه های اجتماعی فعالند. کمی وقت بگذارید و با جستجو در اینترنت یا اینستاگرام لیست تعدادی از جراحانی که عمل بینی انجام می دهند را پیدا کنید.  برای مثال اگر در گوگل سرچ کنید (بهترین جراح بینی تهران کیست) تعداد زیادی جراح به شما معرفی خواهد شد. داخل سایت یا داخل اینستاگرام آن ها می توانید عکس های قبل و بعد و نظرات مراجعان و بیمارانشان را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید ???? اینستاگرام دکتر شاهین شمس


از آشنایان کمک بگیرید

آشنایانی که عمل انجام داده اند و به هر نحوی تاکنون جراح بینی قابل اعتماد و خوبی دیده اند می توانند به شما کمک کنند تا لیست خود را بهتر بچینید.

خواندن  مصرف سیگار و الکل بعد از عمل بینی چه تاثیری بر نتیجه ی جراحی دارد؟

مجلات آگهی محلی را بخوانید

معمولا هر شهری و حتی اغلب محله ها و مناطق شهری مجلات آگاهی دارند که به صورت رایگان درب منازل پخش میکند. اگر بتوانید آدرس و مشخصات یک جراح پلاستیک، متخصص و حراح گوش و حلق و بینی یا یک جراح فک و صورت را داخل مجله پیدا کنید، میتوانید در لیستی که قصد تهیه کردن آن را دارید درج کنید و درباره آن بیشتر تحقیق یا پرس و جو کنید.


از کسانی که عمل بینی خوب انجام داده اند سوال بپرسید

یکی از ساده ترین راه های پیدا کردن چند دکتر جراح بینی خوب پیدا کردن افرادی است که عمل بینی بسیار ایده آل و طبیعی انجام داده اند. از آن ها بخواهید تا آدرس تلفن تماس جراحشان را به شما بدهند تا بتوانید بهترین جراح بینی شهر خود را پیدا کنید.


از متخصصان و پزشکان مورد اعتماد خود سوال بپرسید

اگر به پرشک عمومی خود و یا متخصصی که معمولا برای مشکلات پزشکی خود به او مراجعه میکنید قابل اعتماد است، میتوانید از او بخواهید تا شما را با یک جراح بینی خوب آشنا کند. معمولا پزشکان روابط خوب و نزدیکی با هم دارند و اگر شانس داشته باشید پزشک معتمد شما یک دوست جراح خوب داشته باشد میتوانید عمل بینی خود را نزد آن دکتر انجام دهید.


چطور مطمئن شوم جراحی که پیدا کرده ام بهترین جراح بینی است؟

بعد از پرس و جو برای پیدا کردن بهترین جراح بینی شهر خود، اکنون احتمالا یک لیست بلند بالا از جراحان خوب شهر خود دارید. اما آیا می شود به این لیست و تمام جراحان اعتماد کرد؟ چطور از بین آن ها یک جراح خوب، کاربلد و دلسوز پیدا کنیم. برای اینکار هم می توانید ادامه مقاله را بخوانید. ما چند نکته برای شما آماده کرده ایم که به کمک  آن ها می توانید در انتخاب جراح خود موفق تر باشید.


لیست تمام جراحانی که پیدا کرده اید را بنویسید

تمام جراحانی که پیدا کرده اید را بر اساس معیارهای خود اولویت بندی کنید. شماره تماس، لینک شبکه  های اجتماعی، آدرس مطب و خلاصه تمام اطلاعات جراحان را یادداشت کنید.


به مطب جراحان سر بزنید

اگر وقت زیادی دارید حتما به مطب 5 متخصص برتر داخل لیست خود مراجعه کنید. وقتی به مطب میروید به همه چیز دقت کنید. از فضای مطب گرفته تا رفتار منشی ها و دستیاران تا سایر مراجعان همه چیز را زیر نظر داشته باشید. اگر برایتان مقدور است از مراجعان دیگر درباره جراح سوال بپرسید و نظراتشان درباره جراح را جویا شوید.


تصاویر قبل و بعد از عمل را ببینید

وقتی وارد مطب شدید، گفتگویی بین شما و جراح شروع خواهد شد و بعد از یک معاینه و ارزیابی اولیه، جراح سوالاتی از شما می پرسد. برای مثال هدف شما از جراحی را خواهد پرسید. پس از این گفتگو، از جراح بخواهید که آلبوم تصاویر قبل و بعد از  عمل بینی را در صورت امکان به شما نشان دهد تا با هنر دست و مهارت او آشنا شوید. دیدن این تصاویر می تواند درک درستی به شما از نتایج عمل بدهد. اگر تصاویر بعد از عمل خوب بود می توانید یکی از ملاک های انتخاب بهترین جراح بینی را به عینه در نظر بگیرید.


همه سوالات خود را از جراح بپرسید

طی جلسه اول که معمولا رایگان است، شما فرصت این را دارید که تمام سوالات خود را از جراح بینی بپرسید. هیچ سوالی را در ذهن خود نگاه ندارید و حتما هرچیزی که برایتان مهم است یا جای سوال دارد را بپرسید. اگر تمام پاسخ های خود را از جراح گرفتید و از نگرانی های شما کاسته شد می توانید به جراح اعتماد کنید. اما صبر کنید تا یکی دو متخصص و جراح دیگر ببینید و بعد از مقایسه جراح را انتخاب کنید.


با تعدادی از بیماران آن جراح گفتگو کنید

از جراح بینی خود بخواهید که اگر برایش مقدور است شما را با یکی از مراجعانش که عمل بینی انجام داده آشنا کند. صحبت کردن با چنین شخصی می تواند به شما کمک زیادی در پیدا کردن بهترین جراح بینی کند.

0/5 (0 دیدگاه)
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس

دکتر شاهین شمس رتبه برتر بورد تخصصی جراح فک و صورت دانشگاه شهید بهشتی، فعال در حوزه انواع جراحی زیبایی و درمانی

مقالات دکتر شاهین شمس

«با اشتراک گذاری این مقاله نقش موثری در سبک زندگی خود و دیگران داشته باشید. زیبایی افکار و دانش مکمل زیبایی شماست.»~ با تشکر شاهین شمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *