مشاوره عمل بینی و هرآنچه در این جلسه در انتظار شما است

مشاوره قبل عمل بینی
چکیده مطلب

هر شخصی که قصد انجام عمل بینی دارد باید پیش از انجام عمل جراحی، با جراح خود مشورت کند تا درباره روند جراحی و جزئیات کامل آن تصمیم گیری شود. این جلسه معمولا رایگان است و تمام بیماران کاندید عمل رینوپلاستی حتما باید قبل از عمل، این جلسه را پشت سر بگذارند. در ادامه با […]

فهرست مطلب

هر شخصی که قصد انجام عمل بینی دارد باید پیش از انجام عمل جراحی، با جراح خود مشورت کند تا درباره روند جراحی و جزئیات کامل آن تصمیم گیری شود. این جلسه معمولا رایگان است و تمام بیماران کاندید عمل رینوپلاستی حتما باید قبل از عمل، این جلسه را پشت سر بگذارند. در ادامه با آنچه که در جلسه مشاوره عمل بینی می گذرد بیشتر آشنا خواهید شد.


معاینه فیزیکی در جلسه مشاوره عمل بینی

اولین مرحله از مشاوره عمل بینی ، معاینه فیزیکی است. جراح بینی صورت شما را با دقت معاینه می کند و مشکلات ظاهری همراه با وضعیت حال حاظر شما را ارزیابی می کند.

یک جراح بینی خانم که در حال صحبت کردن با بیمار قبل از عمل بینی است.

مرور سوابق پزشکی بیماران

یکی از کارهایی که تمام جراحان در این جلسه انجام می دهند بررسی و مرور تاریخچه پزشکی مراجعان است. تاریخچه پزشکی شامل موارد زیر است:

  • سابقه بیماری قبلی
  • سابقه بستری
  • داروهایی که اخیرا مصرف کرده اید یا می کنید
  • حساسیت های دارویی یا غذایی
  • مکمل هایی که دریافت می کنید
  • سابقه خانوادگی بیماری
  • و…
یک جراح بینی که در حال بررسی و مرور سوابق پزشکی بیمار خود در جلسه مشاروه عمل بینی است

بحث و گفتگو درباره اهداف عمل و انتظارات شما از آن

از پایه ای ترین مباحثی که در جلسه مشاوره جراحی بینی مطرح می شود، گفتگو درباره اهداف و انتظارات شما از عمل است. شما تمام آنچه که از عمل انتظار دارید را با جراح در میان می گذارید و جراح درباره واقعیت ها، پیچیدگی ها، عوارض و یا مزایای عمل به شما اطلاعات کاملی ارائه می دهد. در نهایت با هم درباره هدف نهایی و فرم نهایی بینی پس از عمل به توافق می رسید.

در جلسه مشاوره عمل بینی همچنین ممکن است عکس های قبل و بعد بیماران و مراجعان قبلی به شما نشان داده شود تا دید بهتری از هنر جراح و نتیجه عمل خود داشته باشید.


هزینه عمل بینی و نحوه پرداخت آن

هزینه جراحی زیبایی بینی شما بسته به پیچیدگی مشکل شما و روش جراحی متفاوت خواهد بود. جراح درباره هزینه های هر روش جراحی با شما صحبت خواهد کرد و به صورت اختصاصی درباره هزینه روشی که خودش بکار می برد، اطلاعاتی به شما ارائه خواهد داد. همچنین درباره نحوه دریافت هزینه نیز با شما صحبت خواهد شد.


پاسخ به سوالات بیمار

جراح موظف است که به تمام سوالات مراجعان خود که قصد انجام عمل راحی دارند پاسخ دهد. بنابراین بخش زیادی از جلسه مشاوره عمل بینی صرف پاسخ دادن به پرسش های مراجع می شود.


دادن نسخه برای آزمایش های قبل عمل

در صورت توافق درباره انجام عمل، جراح برای اطمینان از اینکه شما کاندید خوبی برای عمل هستید و عملتان در شرایط امن انجام می شود، از شما خواهد خواست که تعدادی آزمایش انجام دهید. آزمایش خون، تست بارداری، تصاویر رادیولوژیک تعدادی از آزمایش های قبل از عمل بینی هستند.


مشاوره جراحی بینی چه مدت طول می کشد؟

بسته به اینکه جراح بینی شما کیست و یا اینکه خودتان چه سوالات و انتظاراتی دارید ممکن است از 30 دقیقه تا 1 ساعت زمان برای مشاروه نیاز باشد. به این نکته توجه کنید که ممکن است جلسه کمتر یا بیشتر از این بازه زمانی نیز طول بکشد. این به خودتان و جراح بینی شما بستگی دارد.


چطور خودمان را برای جلسه مشاوره عمل بینی آماده کنیم؟

اگر مدتی است به فکر انجام عمل بینی افتاده اید و مایلید تا در این باره با یک جراح بینی خوب مشورت کنید، بهتر برای اینکار خودتان را آماده کنید تا در یک جلسه کوتاه به جمع بندی خوبی از مشاوره برسید. برای اینکه با آمادگی کامل به جلسه مشاوره بروید اقدامات زیر را انجام دهید.


یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید

یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید تا بتوانید در هنگام مشاوره یادداشت برداری کنید. ممکن است تمام چیزی که در جلسه مشاوره بحث خواهند شد در خاطر شما نماند. نکات مهم و چیزهایی که جراح روی آن ها تاکید می کند را با دقت برای خودتان یادداشت کنید.


تمام سوالات خود را آماده کنید

حتی اگر هیچ گونه استرس و ترسی از جلسه مشاوره عمل بینی نداشته باشید امام ممکن نیست بتوانید تمام سوالات خود را به خاطر بسپارید و یا به خاطر بیاورید. بنابراین حتما لیستی از تمام سوالاتی که هن شما را درگیر کرده و میخواهید پاسخشان را بدانید تهیه کنید تا در روز مشاوره از جراح خود بپرسید.


راحت و ریلکس باشید

قبل از جلسه مشاوره جراحی بینی سعی کنید که فکر خود را متمرکز کنید. یک وعده غذایی خوب میل کنید و اگر ترس یا استرسی از بابت جراح یا پروسه عمل بینی دارید با روش های ذهن آگاهی یا مدیتیشن به کاهش استرس خود کمک کنید.

بیشتر بخوانید ???????? 6 راهکار اساسی برای کاهش استرس قبل عمل بینی


با اطرافیان خود صحبت کنید

پیش از آنکه به مطب جرح خود بروید سعی کنید با آشنایان و نزدیکان خود درباره عمل بینی صحبت کنید. اگر کسی از اطرفیان شما پیش از این عمل بینی انجام داده است صحبت کردن با او یا دریافت مشاوره و اطلاعات میتواند ایده خوبی باشد. هرچقدر اطلاعات شما درباره عمل بیشتر باشد جلسه مشاوره عمل بینی شما نیز بهتر پیش خواهد رفت.

0/5 (0 دیدگاه)
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس

دکتر شاهین شمس رتبه برتر بورد تخصصی جراح فک و صورت دانشگاه شهید بهشتی، فعال در حوزه انواع جراحی زیبایی و درمانی

مقالات دکتر شاهین شمس

«با اشتراک گذاری این مقاله نقش موثری در سبک زندگی خود و دیگران داشته باشید. زیبایی افکار و دانش مکمل زیبایی شماست.»~ با تشکر شاهین شمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *