لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه چیست؟
چکیده مطلب

لیفت شقیقه چیست ؟ احتمالا تا به حال عبارت لیفت شقیقه یا تمپورال به گوشتان خورده است. با افزایش سن به دلایل مختلفی از جمله کاهش استحکام و انعطاف پوست و همچنین تغییر بافت چربی، پوست دچار افتادگی میشود. در خانم‌ها و آقایانی که افتادگی ابرو یا اندکی چین و چروک در ناحیه پیشانی خود […]

فهرست مطلب

لیفت شقیقه چیست ؟ احتمالا تا به حال عبارت لیفت شقیقه یا تمپورال به گوشتان خورده است. با افزایش سن به دلایل مختلفی از جمله کاهش استحکام و انعطاف پوست و همچنین تغییر بافت چربی، پوست دچار افتادگی میشود. در خانم‌ها و آقایانی که افتادگی ابرو یا اندکی چین و چروک در ناحیه پیشانی خود دارند، لیفت شقیقه میتواند با کشیدن پوست در طرفین صورت گزینۀ مناسبی برای آنها باشد. با این وجود برای برخی افراد نیاز به جراحی‌های گسترده‌تری برای رفع مشکلات مرتبط با پیری پوست و مانند آن می‌باشد. بنابراین لازم است بدانیم لیفت شقیقه برای چه کسانی مناسب بوده تا با انتخاب روش درست به نتیجۀ مطلوب برسیم. در این مقاله پی می‌بریم چه کسانی کاندید جراحی لیفت شقیقه هستند.

لیفت شقیقه مناسب چه کسانی است؟

لیفت شقیقه مناسب چه کسانی است؟

کسانی که در اثر افزایش سن، چربی پوستشان کاهش یافته و چشم‌ها حالت خود را از دست داده‌اند.

در برخی افراد به علت افتادگی پوست یا تغییر میزان چربی صورت، چشم‌ها حالتی خسته به خود می‌گیرند؛ این مشکل در مراحل ابتدایی خود شاید با آرایش کمتر به چشم آید، اما با افزایش سن و افتادگی بیشتر پوست اطراف چشم‌ها دیگر نمی‌توان به آسانی از آن چشم‌پوشی کرد. لیفت شقیقه در این افراد می‌تواند افتادگی چشم‌ها را برطرف کرده و ظاهری شاداب به چشم‌ها ببخشد.

افرادی که تمایل به از بین بردن خطوط دو سمت پیشانی دارند.

افرادی که به میزان محدودی چین و چروک در دو طرف صورت خود دارند می‌توانند با بهره بردن از لیفت شقیقه ظاهری جوان‌تر به صورت خود ببخشند. در این مورد لازم به ذکر است لیفت شقیقه تا حد کمتری نسبت به بوتاکس می‌تواند در جهت رفع چین و چروک صورت به کار گرفته شود و اگر چین و چروک صورت بیشتر بود می‌توان از بوتاکس و  لیفت عضله همزمان استفاده کرد. تشخیص اینکه کدام‌یک برای شما بهتر است با مشاوره با پزشک متخصص امکان‌پذیر می‌باشد.

کسانی که دچار افتادگی ابرو هستند.

کسانی که ابروهایشان دچار افتادگی شده می‌توانند با لیفت شقیقه این افتادگی را به صورت دائمی رفع کنند. افتادگی ابرو باعث مسن‌تر دیده شدن فرد و حالت چهرۀ افتاده می‌شود، ابروهای افتاده با لیفت تمپورال به حالت طبیعی خود بازگشته و صورت طراوت خود را باز می‌یابد.

افرادی که دم ابروهایشان پایین است.

گاهی ممکن است چین و چروک آن‌چنان مشهود نباشد اما دم ابروها به دلایل مختلفی از جمله کاهش استحکام بافتی پوست آن ناحیه به پایین کشیده شده باشد و حالتی خسته به چهره بدهد، در این افراد لیفت شقیقه می‌تواند دم ابروها را به سمت طرفین صورت و بالا کشیده و این مشکل را رفع نماید.

کسانی که دنبال بهبود قرینگی ابروهایشان هستند

کسانی که به دلایل غیرمادرزادی دچار عدم قرینگی در ابروهای خود هستند، مثلا در یک طرف صورت ابرو افتادگی پیدا کرده، می‌توانند با بهره بردن از لیفت شقیقه ظاهری متقارن‌تر به صورت خود ببخشند.

خواندن  تفاوت نتیجه در لیفت شقیقه با بلفاروپلاستی

نکات قابل ذکر در مورد کاندیدهای لیفت شقیقه:

  • در افرادی که به طور مادرزادی دچار غیرقرینگی صورت هستند، کارایی لیفت شقیقه محدود بوده و ممکن است از روش‌های جراحی و غیرجراحی دیگری برای بهبود قرینگی صورت استفاده شود.
  • چین و چروک پیشانی اگرچه با لیفت شقیقه کاهش می‌یابد اما اثر آن از بوتاکس کمتر است. اگرچه، با به کارگیری لیفت عضله می‌توان کاهش چین و چروک صورت را به شکل مشهودتری دید.
  • لیفت شقیقه در مقایسه با لیفت ابرو، برای بالا بردن تمام عرض ابرو موثر نیست و بیشتر دم ابرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • تشخیص نهایی اینکه فردی بهتر است لیفت شقیقه انجام دهد یا از سایر روش‌ها استفاده کند بنا بر نظر پزشک متخصص بوده و بهتر است قبل از تصمیم به انجام هرگونه پروسۀ جراحی و غیرجراحی با پزشک متخصص مشورت شود.

شرایط لازم برای لیفت شقیقه

شرایط لازم برای لیفت شقیقه

سن بالای 23 سال

معمولا این عمل برای افراد زیر 23 سال صورت نمی‌گیرد چرا که در این افراد تغییرات رشدی صورت هنوز کامل نشده و در نتیجه جراحی اثرات ماندگاری مطلوبی ندارد. با این وجود عدد 23، قاعده‌ای کلی بوده و تشخیص صلاحیت فرد برای عمل برعهدۀ پزشک متخصص است.

سلامت عمومی خوب (به تشخیص پزشک)

به طور کلی و برای هر عمل جراحی سلامت عمومی فرد بررسی می‌شود تا بعد از عمل شخص دچار مشکلات بهبودی نشده و همچنین نتایج عمل ماندگار باشند. تشخیص این مورد بر عهدۀ پزشک است.

ماندگاری اثر

به طور کلی ماندگاری لیفت شقیقه بالاست، اگرچه به علت تفاوت‌های فردی در ژنتیک و سبک زندگی افراد نمی‌توان عدد مشخصی را به عنوان مدت زمان ماندگاری لیفت شقیقه بیان کرد، اما این عمل در گروه عمل‌های با ماندگاری دائمی قرار می‌گیرد. به طور کلی عاملی جز افزایش سن منجر به کاهش اثر لیفت شقیقه نمیشود.

سخن پایانی

لیفت شقیقه یک جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر صورت به خصوص در ناحیه پیشانی صورت می‌گیرد. این روش معمولاً برای افرادی که مشکلاتی مانند چین و چروک در پیشانی، افتادگی ابرو و خسته دیده شدن چشم‌ها دارند، مناسب است. برای اجرای لیفت شقیقه، موارد لازم مانند بررسی دقیق شرایط فرد توسط جراح، انتخاب مناسب بین انواع روش‌های جراحی و تصمیم‌گیری درباره نقطه برش انجام می‌شود. ماندگاری اثر لیفت شقیقه معمولاً طولانی مدت است و نیاز به تکرار عمل ندارد. برای تشخیص این‌که آیا لیفت شقیقه گزینۀ مناسب برای شماست یا خیر می‌توانید با ما مشورت کنید تا شرایطتان به دقت بررسی شود.

0/5 (0 دیدگاه)
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس

دکتر شاهین شمس رتبه برتر بورد تخصصی جراح فک و صورت دانشگاه شهید بهشتی، فعال در حوزه انواع جراحی زیبایی و درمانی

مقالات دکتر شاهین شمس

«با اشتراک گذاری این مقاله نقش موثری در سبک زندگی خود و دیگران داشته باشید. زیبایی افکار و دانش مکمل زیبایی شماست.»~ با تشکر شاهین شمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *